ΓΕΝΙΚΑ
- Διδασκαλία Γλώσσας Μαθηματικών στην Α’ Τάξη (Υλικό)
- Διδασκαλία Γλώσσας στις πρώτες τάξεις (θεωρία)
- Η διδασκαλία της Γλώσσας με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών
- Σωματική Τιμωρία
- Συχνά ερωτήματα για τη διδασκαλία της Γλώσσας σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΝΠΣ).
- Υποστηρικτικό υλικό ανά Τάξη
- 24 Γράμματα: Εβδομαδιαίο Περιοδικό Πολιτισμού
- Σχέδιο Μαθήματος
- Ιδέες για Εμπέδωση στις Πρώτες Τάξεις
- Ιστορική Συλλογή του ΙΕΠ. Εδώ μπορείτε να βρείτε παλιά σχολικά εγχειρίδια.
- Παιγνιώδης Μάθηση στη Γλώσσα (19/09/2016)
- Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός και διαχείριση της διδακτέας ύλης στη Γλώσσα
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗ Δ’ ΤΑΞΗ
- Πρόγραμμα επιμόρφωσης
- Σχέδιο Εργασίας
- Τα σημαντικά της Θεωρίας
- Διασύνδεση Θεωρίας & Πράξης
- Φύλλο Εργασίας
- Μελέτη για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή σεναρίων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΣΤ’ ΤΑΞΗ
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
Στα βιβλία του γλωσσικού μαθήματος κυριαρχεί η προσπάθεια νοηματοδότησης της ορθογραφίας. Βοηθούμε τα παιδιά να μάθουν τους μηχανισμούς που εξηγούν την σωστή γραφή μιας λέξης.
Με τη βοήθεια της ετυμολογίας, της παραγωγής, της σύνθεσης και των οικογενειών λέξεων τα μαθαίνουμε να προσεγγίζουν τη θεματική ορθογραφία και με τη βοήθεια της γραμματικής να ελέγχουν την καταληκτική.
Βασικές Αρχές Ορθογραφημένης Γραφής
-
ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ (γράφω ότι ακούω)
-
ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ (έμφαση στη ρίζα της λέξης, παραγωγή, σύνθεση & οικογένειες λέξεων)
-
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ (εκμάθηση γραμματικών κανόνων για ορθογραφία καταλήξεων)
-
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ (ανάλυση των λέξεων σε μορφήματα, παραγωγή & σύνθεση νέων λέξεων με ίδιο μόρφημα και εξήγηση της σημασίας της)
-
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ (π.χ. γραφείο γράφεται όπως το σχολείο. Εξαιρούνται ..)
-
ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ (σημασία ομόηχων λέξεων π.χ. φύλο, φύλλο)
Διδάσκουμε ορθογραφία με κάθε ευκαιρία, είτε είναι παραγωγή γραπτού κειμένου είτε είναι μια άσκηση γραμματικής. Αυτό σημαίνει πως στα γραπτά των παιδιών ομαδοποιούμε τα λάθη τους και τα δουλεύουμε, π.χ. τα εξηγούμε στον πίνακα.
Θεωρία
- Ορθογραφικές δραστηριότητες
- Η κατάκτηση και διδακτική της Ορθογραφίας
- Η καθοδηγούμενη συμμετοχική ορθογραφική μέθοδος
Εργασίες Εκπαιδευτικών
Παρακάτω παρουσιάζονται ενδεικτικά ορισμένες από τις εργασίες που εκπονήθηκαν στα πλαίσια της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τη μέθοδο της Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης.
-
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ (17/9/2014)
- ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΤΕΣΤ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ (17/9/2014)
- ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΙΔΗ, ΥΨΗΛΟΥ, ΧΡΟΝΗ, ΠΑΤΡΙΚΙΑΔΟΥ (17/9/2014)
- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ 1, 2, 3 (και πολλά άλλα που δε βρήκα τον τρόπο να τα ανεβάσω)
- Ορθογραφούπολη (Πατρικιάδου Μαρία & Χρόνη Ολυμπία)
- Σταυρόλεξο με Συχνές Λέξεις 1 (Δρακοπούλου Γεωργία)
- Σταυρόλεξο με Συχνές Λέξεις 2 (Δρακοπούλου Γεωργία)
- Σταυρόλεξο με Συχνές Λέξεις 3 (Δρακοπούλου Γεωργία)
- Συχνές Λέξεις (Αντίθετα)
- Συχνές Λέξεις (Κουίζ)
- Συχνές Λέξεις (Συνώνυμα)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
- Ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής (Τοζακίδη)
- Ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής (Σαραφίδου)
- Βιβλιογραφία
ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ
- Πατήστε ΕΔΩ και επιλέξτε τάξη και μάθημα για να δείτε τα εμπλουτισμένα βιβλία
- Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων (Παρουσιάσεις)
ΛΕΞΙΚΑ της ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
- Λεξικό της κοινής νεοελληνικής
- Αντίστροφο λεξικό (δίνεται την κατάληξη π.χ. *ικός και σας βγάζει όλες τις λέξεις με αυτή την κατάληξη)
-
Ελληνο-αγγλικό Λεξικό (Γεωργακά)
- Ενδεικτικές δραστηριότητες για αξιοποίηση του Λεξικού
- Ετυμολογικό λεξικό της ελληνικής γλώσσας (24Γράμματα)
- Λεξικό: συνώνυμα και συγγενικά (1931) (24Γράμματα)
- Ασκήσεις Χρήσης Λεξικού 1
- Ασκήσεις Χρήσης Λεξικού 2
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΔΙΑΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Α’ Δημοτικού: «Τιτίνα η κότα»
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της επιμόρφωσης των Δασκάλων της Α? Τάξης, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης, της 4ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Καβάλας, με έδρα την Ελευθερούπολη, στις 9 Σεπτεμβρίου 2013.
Εισηγήτριες: Βεργίδου Σωτηρία, Ανδρεάκη Μαρία, Μπάμπουρα Ευμορφία, Δασκάλες
Θερμές ευχαριστίες στις συναδέλφισσες που παρουσίασαν την εκλεκτή δουλειά τους με το πλούσιο υλικό και μας επέτρεψαν να την καταγράψουμε.
Θερμές ευχαριστίες στη Διεύθυνση και το προσωπικό του Σχολείου που στήριξε αυτή την προσπάθεια ποικιλοτρόπως.
Οι Εκπαιδευτικοί της Α? Τάξης επιτελούν σπουδαίο έργο και αυτή η καταγραφή μπορεί να τους βοηθήσει να γίνουν πιο δημιουργικοί.
Αν και η συγκεκριμένη επεξεργασία της ενότητας είναι ενδεικτική, καταβλήθηκε προσπάθεια να ενσωματωθούν βασικές αρχές της διδασκαλίας της πρώτης ανάγνωσης και της ειδικής αγωγής, σύμφωνα με τη νέα προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών
Για να την παρακολουθήσετε επισκεφτείτε τη σελίδα με τα βίντεο.
Δ/ντρια: Θεοδωρούδη Παγώνα
Συντονιστής ? Επιστημονικά υπεύθυνος: Αλβανόπουλος Γεώργιος, Σχολικός Σύμβουλος © 2013