Γλώσσα

ΓΕΝΙΚΑ

ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗ Δ’ ΤΑΞΗ

ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΣΤ’ ΤΑΞΗ

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Στα βιβλία του γλωσσικού μαθήματος κυριαρχεί η προσπάθεια νοηματοδότησης της ορθογραφίας. Βοηθούμε τα παιδιά να μάθουν τους μηχανισμούς που εξηγούν την σωστή γραφή μιας λέξης.

Με τη βοήθεια της ετυμολογίας, της παραγωγής, της σύνθεσης και των οικογενειών λέξεων τα μαθαίνουμε να προσεγγίζουν τη θεματική ορθογραφία και με τη βοήθεια της γραμματικής να ελέγχουν την καταληκτική.

Βασικές Αρχές Ορθογραφημένης Γραφής

  • ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ  (γράφω ότι ακούω)
  • ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ (έμφαση στη ρίζα της λέξης, παραγωγή, σύνθεση & οικογένειες λέξεων)
  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ (εκμάθηση γραμματικών κανόνων για ορθογραφία καταλήξεων)
  • ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ (ανάλυση των λέξεων σε μορφήματα, παραγωγή & σύνθεση νέων λέξεων με ίδιο μόρφημα και εξήγηση της σημασίας της)
  • ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ (π.χ. γραφείο γράφεται όπως το σχολείο. Εξαιρούνται ..)
  • ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ (σημασία ομόηχων λέξεων π.χ. φύλο, φύλλο)

Διδάσκουμε ορθογραφία με κάθε ευκαιρία, είτε είναι παραγωγή γραπτού κειμένου είτε είναι μια άσκηση γραμματικής. Αυτό σημαίνει πως στα γραπτά των παιδιών ομαδοποιούμε τα λάθη τους και τα δουλεύουμε, π.χ. τα εξηγούμε στον πίνακα.

Θεωρία

Εργασίες Εκπαιδευτικών

Παρακάτω παρουσιάζονται ενδεικτικά ορισμένες από τις εργασίες που εκπονήθηκαν στα πλαίσια της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τη μέθοδο της Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ

ΛΕΞΙΚΑ της ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΔΙΑΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Α’ Δημοτικού: «Τιτίνα η κότα»

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της επιμόρφωσης των Δασκάλων της Α? Τάξης, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης, της 4ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Καβάλας, με έδρα την Ελευθερούπολη, στις 9 Σεπτεμβρίου 2013.

Εισηγήτριες: Βεργίδου Σωτηρία, Ανδρεάκη Μαρία, Μπάμπουρα Ευμορφία, Δασκάλες

Θερμές ευχαριστίες στις συναδέλφισσες που παρουσίασαν την εκλεκτή δουλειά τους με το πλούσιο υλικό και μας επέτρεψαν να την καταγράψουμε.

Θερμές ευχαριστίες στη Διεύθυνση και το προσωπικό του Σχολείου που στήριξε αυτή την προσπάθεια ποικιλοτρόπως.

Οι Εκπαιδευτικοί της Α? Τάξης επιτελούν σπουδαίο έργο και αυτή η καταγραφή μπορεί να τους βοηθήσει να γίνουν πιο δημιουργικοί.

Αν και η συγκεκριμένη επεξεργασία της ενότητας είναι ενδεικτική, καταβλήθηκε προσπάθεια να ενσωματωθούν βασικές αρχές της διδασκαλίας της πρώτης ανάγνωσης και της ειδικής αγωγής, σύμφωνα με τη νέα προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών

Για να την παρακολουθήσετε επισκεφτείτε τη σελίδα με τα βίντεο.

Δ/ντρια: Θεοδωρούδη Παγώνα

Συντονιστής ? Επιστημονικά υπεύθυνος: Αλβανόπουλος Γεώργιος, Σχολικός Σύμβουλος  © 2013