Η τελική ημερίδα του σχεδίου «Πολυπολιτισμικά Σχολεία» στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

Η τελική ημερίδα του σχεδίου «Πολυπολιτισμικά Σχολεία» στο

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

Όλα τα παραδοτέα και τα μελλοντικά αποτελέσματα του σχεδίου.

 

Στο συναρπαστικό χώρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, πραγματοποιήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2018, η τελική διάσκεψη του προγράμματος «Πολυπολιτισμικά σχολεία - Ενίσχυση του πολιτιστικού και γλωσσικού θησαυρού της Ευρώπης μέσω των εκπαιδευτικών», το οποίο, για πάνω από δύο χρόνια, ενέπλεξε εκπαιδευτικούς και τους βοήθησε να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και ικανότητες, προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στη διαχείριση της διαφορετικότητας των πολυπολιτισμικών μαθητών.

Σε αυτή την τελευταία ημερίδα, η εναρκτήρια ομιλία έγινε από τον LuisMartinezGuillén, διευθυντή του Γραφείου Πληροφοριών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και από τον Jean-ClaudeGonon, Γενικό Γραμματέα της AEDE, την Ευρωπαϊκή Ένωση Καθηγητών, με την παρουσία συμμετεχόντων από όλη την Ευρώπη.

Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης επικεντρώθηκε στην σημασία της εκπαίδευσης στην πολυπολιτισμική Ευρώπη και της ανάπτυξης της αίσθησης της κοινότητας για κάθε πολίτη, πέρα από το φαινόμενο της μετανάστευσης. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε το σχέδιο «Πολυπολιτισμικά Σχολεία» από τη συντονίστρια του σχεδίου, MartaKedzia, του Πανεπιστημίου Κοινωνικών Επιστημών του Λοτζ (Πολωνίας) και αναλύθηκαν τα παραδοτέα και τα αποτελέσματα του από τον AugustoGamuzza, του Πανεπιστημίου της Κατάνια (Ιταλία).

Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της ημερίδας ήταν το απόγευμα, όπου κατά τη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, οι ομιλητές επικεντρώθηκαν στην εύρεση και παροχή πρακτικών εργαλείων για τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό τη μετάδοση γνώσεων. Ο AdamGogacz, του Πανεπιστημίου Κοινωνικών Επιστημών του Λοτζ (Πολωνία) παρουσίασε τον τρόπο υποστήριξης των εκπαιδευτικών μέσω του «Εγχειριδίου των Εκπαιδευτικών για την Εκπαίδευση Πολιτισμικών Θεμάτων χωρίς Αποκλεισμούς». Στη συνέχεια, η Βασιλική Τσιωνά, μέλος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, ανέλυσε τη σημασία της συνεργασίας των γονέων με τα σχολεία και παρουσίασε τη «Συλλογή Καλών Πρακτικών Συνεργασίας μεταξύ Σχολείων και Γονέων.

Τέλος, ο GiuseppeUrsino, Διευθύνων Σύμβουλος της PMFResearch, εξήγησε πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών.

Το τελικό τμήμα της ημερίδας αφορούσε τη μελλοντική προοπτική του έργου «Πολυπολιτισμικά Σχολεία». Με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα ακολουθήσουν αρκετές ακόμα πρωτοβουλίες, όπως η ηλεκτρονική σειρά μαθημάτων για τους εκπαιδευτικούς που είναι ήδη διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του σχεδίου «Πολυπολιτισμικά Σχολεία».

Το ηλεκτρονικό μάθημα χωρίζεται σε τρία τμήματα, το πρώτο αναλύει τα βασικά σημεία του παγκόσμιου πολυπολιτισμικού πλαισίου, το δεύτερο αναφέρεται στην εκπαίδευση και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και το τρίτο αναλύει τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προάγουν τη γνώση στην τάξη και μέσω της τεχνολογίας, με σκοπό τη δημιουργία ενός θετικού περιβάλλοντος μεταξύ των μαθητών .

Αποκτήστε πρόσβαση σε αυτό το ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονικό μάθημα που διατίθεται στις εξής γλώσσες: αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, ιταλικά, πολωνικά και ελληνικά κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση www.multicultural-schools.eu

Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Multicultural Schools - Enhancing Cultural and Linguistic Treasure of Europe through Teachers

http://www.multicultural-schools.eu/

(project n.: 2015-1-PL01-KA201-016963)